Main Menu
Support
On This Day ...
Nothing much happened.
Welcome
Date / Time
Search AZ-LAND
AZ Nieuws
Forums
| << Previous thread | Next thread >> |
25. Vitesse-AZ (za 27 feb, 19.45u) |
| Author | Post |
| admin |
| ||
![]() ![]() Joined: 15 12 08 - 19:20:28 Posts: 946 | Ronde 25. Vitesse-AZ (za 27 feb, 19.45u) Wat hebben deelnemers aan de AZ-LAND Voetbalpoule voorspeld : Vitesse - AZ [ Edited 13 04 10 - 22:42:19 ] | ||
| Back to top |
| admin |
| ||
![]() ![]() Joined: 15 12 08 - 19:20:28 Posts: 946 | Advocaat: ‘Martens pakt het goed op’ ALKMAAR- Dick Advocaat blikte vrijdagmiddag tijdens het wekelijkse persuurtje vooruit op de uitwedstrijd van zaterdag tegen Vitesse. Verder ging de trainer in op het spel van Maarten Martens en Moussa Dembélé: ‘ Moussa moet nu eens duidelijk zijn voorkeur voor een positie uitspreken.’ Een dag voor de wedstrijd werkte de selectie van AZ een korte training af. “Dat heb ik vanuit Engeland meegekregen”, verklaarde Advocaat. “Daar doen ze een dag voor de wedstrijd helemaal niks en lummelen ze een beetje in het rond. Op zaterdag spatten de vlammen er echter van af. Vroeger liet ik een dag voor de wedstrijd nog drietallen op het scherpst van de snede tegen elkaar spelen, dat leerde je als trainer. Fysiologisch gezien bleek dat helemaal niet goed.” Henrik Larsson “Of het een voordeel is dat de spelers nu slechts hoeven te focussen op één wedstrijd per week?”, herhaalde de trainer. “Nou, ik denk dat ze als voetballer toch liever Europees spelen. Voor een trainer geeft het wel meer rust. Gisteren belde beginnend trainer Henrik Larsson me nog op. Ik zei: ‘Ja, een baan als trainer is wel even wat anders dan de grote vedette als voetballer zijn. Nu moet je écht werken.’ Hij lachte en zei: ‘Ik wist al dat het zwaar zou zijn, hoor. Als wij van de club weggingen, zaten de trainers er altijd nog.’” Martens In de laatste wedstrijd tegen VVV-Venlo viel aan AZ-zijde vooral het sterke spel van Martens op. Advocaat: “Maarten speelde heel goed, vooral in de tweede helft. Toen ik hier kwam, was ik erg kritisch op hem; vond het te veel een zaalvoetballer. Als ik tegen hem had mogen spelen, zou ik een gemakkelijke dag hebben gehad. Voetbal bestaat uit ook uit duelkracht. Dat bepaalt of je in balbezit komt. Hij pakt dat goed op. Ook de positie als vrije linksbuiten is voor hem beter dan die van linkshalf. Nu hoeft hij alleen op de rechtsback te letten.” Dembélé Over Dembélé zei Advocaat: “Ik weet nog steeds niet wat zijn positie is. Dat is niet het probleem. Het is vervelender dat Moussa het zelf ook niet weet. Ik las dat Nigel de Jong aan Bert van Marwijk heeft medegedeeld dat hij alleen op het middenveld wil spelen en niet als rechtsback. Moussa moet ook eens duidelijk zijn voorkeur voor een positie uitspreken. Hij speelt nu vijf jaar bij AZ. Kijk eens waar hij allemaal heeft gelopen. Ik denk dat hij het beste vanaf links kan spelen, vanwege de automatismen als linkspoot. Dat naar binnen komen vanaf rechts zie ik niet zo zitten. Op dit moment speelt Martens vanaf links, maar kan Dembélé daar ook het beste spelen. Dat zou betekenen dat Moussa op de bank terecht zou komen. Dat wil ik nog niet. Moussa heeft heel veel kwaliteit, maar als je het niet laat zien dan kopen de grote clubs je niet.” Vitesse Tegen Vitesse kan Advocaat over een geheel fitte selectie beschikken. Slechts Ragnar Klavan wordt uit voorzorg nog buiten de selectie gelaten. “ AZ heeft het tegen Vitesse altijd moeilijk”, weet Advocaat. “De thuiswedstrijd verloren we hier met 1-2. Vitesse heeft echter de laatste wedstrijd met 4-0 verloren van Ajax. Voor ons is het zaak om meer kansen te creëren. We zijn continu bezig om aan het elftal te sleutelen. Maar misschien heb ik wel te weinig tijd om het te kunnen bewerkstelligen. Elke wedstrijd is een finale, dus alleen het resultaat telt. Ik denk dat het elftal in de huidige samenstelling slechts één slag hoeft te draaien om meer te creëren. Dat brengt echter weer consequenties met zich mee bij balverlies. Daar moeten we ook rekening mee houden.” bron: www.az.nl datum: 26-2-2010 | ||
| Back to top |
| admin |
| ||
![]() ![]() Joined: 15 12 08 - 19:20:28 Posts: 946 | AZ Matchtrack: 94 minHet is afgelopen: AZ wint eenvoudig 92 minGoede voorzet Lens...net voor El Hamdaoui langs 91 min3 minuten extra tijd 90 minDe Gelredome loopt behoorlijk leeg 89 minWissel AZ: Holman komt voor Martens 88 minZal de Hagenaar El Hamdaoui een publiekswissel gunnen? 87 minAdvocaat roept Holman bij zich voor een invalbeurt 85 minDembélé gaat volledig groggy van het veld af 84 minWissel AZ: Lens komt voor de aangeslagen Dembélé 83 minDe spelers pakken massaal bidons in de benauwde Gelredome 83 minVerhaegh en Dembélé komen tijdens een kopduel met de hoofden tegen elkaar 79 minRomero bokst een schot van Hofs weg 78 minCorner Vitesse 78 minMagistrale lob El Hamdaoui op Schaars....die kan net niet goed achter de bal komen als hij Velthuizen ziet 77 minWissel Vitesse: Büttner komt voor Nilsson 74 minHet AZ-publiek zingt: 'Simon Poulsen, tetetetet'... 74 minSchitterende actie Poulsen op links....voorzet in een woud aan benen...El Hamdaoui kan niet binnen tikken 70 minHolman en Lens beginnen aan hun warming-up 69 minEl Hamdaoui draait en schiet keihard hoog in het zijnet 68 minDe wedstrijd lijkt gespeeld; AZ doet het rustiger aan en wacht op momenten 66 minBij AZ loopt nog niemand warm 65 minPröpper gaat op het middenveld spelen; Greene gaat naar achteren 65 minWissel Vitesse: Pröpper komt voor Van Diermen 63 minAdvocaat staat met zijn handen op de rug voor zijn dug-out 62 minWissel Vitesse: Kaya komt voor Stevanovic 59 minHet thuispubliek zingt: 'Theo, neem die rotzooi mee' 58 minEen hattrick voor de topscorer van AZ 58 minGOALL!!! Prima aanval AZ via Schaars en Dembélé...de Belg legt terug op El Hamdaoui, die van dichtbij binnen schiet 55 minGele kaart Greene na een tackle op Schaars 55 minHet thuispubliek fluit massaal de eigen ploeg uit en eist 'voetbal' 54 minStevanovic schiet zonder enige overtuiging op doel 52 minVan Boekel spreekt de verdediger toe 51 minSprockel reageert zich met een harde trap af op El Hamdaoui 51 minDe leidsman spreekt de Vitesse-trainer vermanend toe 50 minTheo Bos zegt dat het meters buitenspel was, Van Boekel vindt van niet 50 minGOAL!!! El Hamdaoui mag alleen op Velthuizen af en schiet knap de 0-2 laag in de verre hoek, de pass kwam van Elm 46 minWe zijn met twee ongewijzigde elftallen begonnen aan de tweede helft 48 minHet is rust in Arnhem 48 minHet uitpubliek van AZ zingt: 'BUKOOO, BUKOOO'...als verwijzing naar de shirtsponsor 46 minWat een opsteker zo vlak voor rust 46 minGOAL!!! Dembélé gaat naar links en stift terug op Martens...die neemt vlak voor doel op zijn borst aan...El Hamdaoui schiet keihard hoog in het doel, voordat Martens de bal kan binnenwerken 44 minVoorzet Martens...Velthuizen stort zich op de bal voordat El Hamdaoui kan binnen tikken 42 minVan Boekel fluit niet 42 minMoisander schiet tegen een verdediger aan en claimt hands 42 minCorner AZ 42 minElm schiet prachtig naar de korte hoek....Velthuizen gaat gestrekt en tikt naast 41 minElm en Schaars achter de bal....hij ligt beter voor de Zweed 41 minVrije trap AZ op 20 meter van de goal 41 minGele kaart Van Dierman na een tackle op Wernbloom 40 minKans verkeken... 40 minEl Hamdaoui kan alleen op Velthuizen af, maar de aanvaller is te traag en wordt ingehaald door Verhaegh 39 minMendes da Silva en Stevanovic hebben het behoorlijk met elkaar aan de stok 35 minDe spelers nemen een drinkpauze als Stevanovic wordt verzorgd 35 minStevanovic gaat kermend naar de grond na een duel met Mendes da Silva 33 minDe toeschouwers in Arnhem krijgen een tergend langzame wedstrijd te zien 31 minHet stadion ziet er zeer leeg uit 31 minVandaag zijn er 17.500 toeschouwers in Gelredome 29 minVerre inworp Elm....Martens schiet vanuit de tweede lijn naast 27 minPoulsen schiet de bal weg 27 minCorner Vitesse 27 minHofs kan bij de tweede paal met een boogje koppen...via Romero op de bovenkant van de lat 25 minEl Hamdaoui gaat richting Velthuizen...loopt te veel naar de buitenkant...zijn schot gaat voorlangs 24 minHet dak van Stadion Gelredome is dicht 24 minAZ is vandaag onnauwkeurig in de passing 22 minEen evenwichtige wedstrijd tot nog toe 21 minMoreno kopt weg 20 minCorner Vitesse 19 minGele kaart Schaars na een tackle op Hofs 19 minCounter AZ via Schaars en Moreno....de Mexicaan stift naar Dembélé...die kan de bal moeilijk aannemen 17 minAZ zet meer aan 17 minEl Hamdaoui kan net niet koppen na een voorzet van Poulsen 14 minGele kaart Stevanovic na een tackle op Dembélé 13 minSlechts El Hamdaoui stoort in de achterhoede van Vitesse 13 minAZ trekt zich massaal terug op eigen helft 9 minDe thuisploeg heeft iets meer initiatief 6 minCorner Vitesse 5 minVitesse - AZ stond zeventien keer eerder op het competitieprogramma. AZ won negen ontmoetingen, het werd vier maal gelijk en de thuisploeg won vier keer. Doelcijfers: 30-16 in het voordeel van AZ. 3 minDembélé dribbelt naar binnen en schiet met links...over 2 minMounir El Hamdaoui is bezig aan zijn 100e eredivisieduel 2 minVandaag speelt AZ de 1.500e competitiewedstrijd in de historie van de club 1 minWe zijn begonnen in Gelredome | ||
| Back to top |
| Moderators: admin, jacks |

25. Vitesse-AZ (za 27 feb, 19.45u)